Friday, November 13, 2009

malang trip

aCtually dah 1 minggu dah berlalu dah.aku g MALANG jumaat lepas n balik sini balik isnin pagi jam 1pagi.ada KARNIVAL SUKAN DAN MALAM KEBUDAYAAN yang dianjurkan oleh KELAB UMNO MALANG,disertai oleh KELAB UMNO LUAR NEGARA(KULN) SURABAYA n KULN JOGJA!!.a wonderfull experience tapi if ikut betul kata hati,saya kurang sikit merasa keseronokan nya..mungkin geng tak cukup or mugkin saya memang dah mula rasa berat hati masa nak bertolak g Malang(tak tahu kenapa,maybe sebab banyak sangat kerja kot) or mungkin sb masa yang amat singkat kat sana PLUS..saya nak main BADMINTON!!!!!!!!!!!!!!!!!!oh kami dianaktirikan ker?ngehhhhhhh..tak baik fakir bukan2…

ok kami bertolak dari JOGJA jam 8 pm..actually janji jam 6.40..tapi disebabkan Isyak masuk jam 6,40pm gak n kononya bas paling lambat bertolak pukul 7,jadi aku dah niat nak buat jahat..tak kira lah apa yg berlaku,aku akan gerak lepas solat..so,kami(aku n ilani) pun solat sesegera yang mungkin lepas dah masuk waktu(kami bukan solat kilat k)taxi pun dah di call rite b4 aku start solat…tengggggg..last2 kami juga lah diantara yang datang awal..ngehh,janji melayu memang camnie kan..saya melayu tapi janji saya janji JEPANG..tepat”(konon)…

we all(pharmacy team)choose nak naik bus yang last but end up driver bus yang kitorang nie head driver so walau dia parking paling belakang,kitorang jadi 1st bus yang bertolak..yeahh..LETS GO…

tapi…….


*bus ni panas yer!!boleh tak bapak nie main on off AC sebab nak bagi bus dia lebih power masa memotong..tapi memang best giler(best ker)masa tgk how bapak nie memotong lori n other vehicles..owhh,gugur jantung tapi kami bersorak dalam bus!!ehheh..GO BAPAK GO..MANTAP!!hehe..dah terdengar lah bunyi.OUUU..AHHHH..YEHHH..haha..sengal!!

*alamak,kaki aku yang panjang atau bus ni punyer space kaki yang kecik..sakit kaki aku..nasib baik aku duduk ngan ilani..so,sukati aku lah nak gerak kiri gerak kanan..



@@@@we all berjaya sampai kat MALANG dalam 5.30am..

And for those yang masuk volley and futsal,kena bersiap by 6.30am and yang lain bersiap by 7.30am untuk bagi sokongan..baik en HAFIZ..kami menurut perintahh..

-masuk bilik,saya terus menarik bantal dan tidor..ilani dah ready nak mandi,MAY pun dah angkat tgn amik turn mandi 2nd..saya??TIDOR!!...wah,nikmatnya boleh luruskan kaki masa tidor..hehe..


Lepas badan dah segar bermulalah sesi menyokong team FUTSAL n VOLLEY jogja..ahha..sampai referee tutup telinga dengar kitorang jerit bila JOGJA guys dapat gol..hehe..and tetiba lepas berakhir game tu kami beralih ke team seterusnya..TEAM B..sekali brooch si asma jatuh kat dalam court futsal..puaslah nak dok amik,last2 entah camner,aku berjaya amik dgn mudahnya..walauu..pada awalnya berhempas pulas sampai jariku sakit!!


Lepas sokong team FUTSAL kami sokong team Volley….and last sekali team BADMIMTON..tapi sebelum sampai kat court badminton..kami dibawa dengan BAS yang dilengkapi fasilitas SAUNA..uh…berpeluh2 segalanya ..tisu pun tak cukup untuk lap apa yg patut..weeee…tapi actually nasib baik saya ada kipas letrik saya,kurang lah sikit…

Tapi bila sampai ke Court Badminton..i don’t know why,rasa macam takder mood nak tgk game..dok ajak ilani g lepak shoping cuci mata..tapi nampaknya dia pun dah penat nak buat aksi adventure cari taxi..plus malas nak jalan,sebab panas!!atleast panas kat MALANG nie kureng lah sikit dari kat Jogja..last2 lepas budak futsal dah balik n start datang sokong Badminton..keadaan jadi haru biru sikit sebab team SURABAYA start buat havoc..aku tak tahu lah,tapi havoc dia giler semacam..aku tgk game World Championship Badminton kat stadium pun tak lah harok macam nie!..tetiba terpikir jap adakah mereka nie semua bakal doctor??meh jap nak amik gmbr sorang2 yang aku aim..so nanti tak lah tersangkut kena treat dgn mereka plak..(jahatnya aku)..

Last2 apa yang kami buat is makan!!makan BAKSO DAMAS kat depan court…..SEDAP..macam steamboat!!steambot Indo..HEHE..


@@@malam nie,kitorang ada dinner dgn Dr Junaidy..nothing to say..eh adalah!i hate emcee dia.yang laki!eh…percakapannya terlalu “pidato”…saya tak suka!!plus ilani tak dpat makan..tapi saya dah agak dah sebab tu saya dah siap amik makanan lebih untuk dikongsi bersama..baik kan saya??ehhe..and seperti biasa my no is not THE LUCKY NO..tak dpat pun..alah,tak heran pun..hadiah tak best..POP MIE, BISKUT, COKE..and etc..hadiah yang sekadar utk meriahkan majlis..n nak kata heran kat hadiah utama pun tak juga..sebab tiket untuk balik raya haji nie telah di book……hehehhehe…


@@@ahad pagi..kami bertolak dari hostel menuju ke KB Batu,just untuk jalan2 Malang..wow, cantik giler kebun bunga nya saya tergoda,..owh alangkah indahnya if ada SLR,..mama,nak camera!!tapi actually tujuan utama ke malang adalah untuk ke LADANG APPLE..kitorang ingatkan Ldang tu ada kat dalam kawasan taman nie..sekali ruapanya kat luar lah..so,ATIRAH membuat perjanjian dgn EN PANITIA(mr hafiz) utk buat trip ke lading apple..yeahhh…perjanjian berjaya…APPLE kami datang!!

bestnyer!!dpat tgk ladang apple..n dpat petik apple sendiri and terus makan..FRESH…tetiba teringat kat HAWA,,dia pernah joke kat aku,masa tu aku giler blur n percaya yang apple yang alia bawa tu is dari pokok Apple yang dia petik dari belakang rumah alia..BLUR giler masa tu,,tapi gembiranya bila akhirnya dapat tgk pokok apple..and aku dah berjaya tag hawa kat gambr aku bersama apple ku…yeah!!akhirnya lepas dah penat makan apple kat Ladang dia,kitorang berebut2 mencari Jenis2 apple yang kitorang nak petik utk bawa balik..apple yang jadi fav is ANA n MALAAGI..takder orang ker nak bawa balik yang jenis ROM?tapi aku bawa balik ANA,MALAAGI n BEAUTY(masam pun masam lah,saya nak cantik)haha..

@ok..time to go back!!and bermulalah perjalanan balik ke JOGJA semula..bye MALANG!!


teruja melihat pokok apple di depan mata!!



##gambar tak diupload lagi kat page Flickr ku..tak cukup masa..insyaallah will upload dlm masa terdekat..gmbr kat facebook pun member2 lain tag..saya tak pakai camera sendiri sangat..sb amat malas bila dikelilingi oleh mamarazi-mamarazi..hehe

2 comments:

.: atirah :. said...

name ku disebut2~ uhuk2! segan i~ =p

wani said...

yeh..kawan2..inilah dia atirah yang saya maksudkan..
p/s tirah:aku tgh promote ko nie...!!haha