Friday, February 5, 2010

aloha

Aloha..akhirnya aku pulang semula ke jogja..alhamdulilah..ia bukanlah satu destinasi menarik yang dinanti tiap kali..tapi ia adalah satu destinasi wajib utk aku jejaki in order for me utk habiskan studi ni..another 3 more sem..please make it fast..it need to go home!!jeles betul melihat senior2 sedang menhabiskan thesis mereka sebagai tanda perjuangan mereka disini hampir menemui penghujung..ya allah cepatkan masa ini..
Memori balik ke Malaysia kali ni pun tak menampak kan satu memori yg indah,Cuma seronok dapat pulang,bermanja dgn 2 budak comot(icha n memer), bermanja dgn atok n nenek plus all my auntie and uncle..dah smestinya yang utama dgn famili sendiri.mama,papa,hafiz and nizam..bila adik2 makin besar.makin mengila kerja kitorang nie..ingat lagi dulu2 kitorang asyik gadoh sampai tak bertegur sapa n sampai papa dok risau takut ia berlarutan sampai ke dewasa..ahha..lek pa..masing2 masih mencari arah tuju masa tu..lebih2 lagi adiknya kan lelaki..uh..ya ampun..aku juga turut serta berentam..ahhaha..ahh..tadi ada cakap pasal memori tak enak kat msia..all disebabkan kes aku kena rompak..it really ruin my holiday..aku hanya balik 10 hari..3 hari utk aku spend dgn family and the last week(another 7days) utk aku dok calling2 member kuar jalan2..

Nak dijadikan cerita 1st day of that last week,aku pun set dgn member2 tempat kerja aku dulu utk dinner sesama..lepas jumpa diorang kat SunMed..dalam 3.30 aku sampai rumah..tak sempat nak matikan enjin aku nampak someone dari cermin sisi belah kiri..i really thought he was my bro..and terfikir dalam hari “oh,ko nak kenakan ak eh”..masa tu tak pernah terfikir yg my bro takder kat rumah.. kerja@at school..tapi aku mula tergaman,bila that guy open up my car door and terus bawa lari my handbag..OMG its my kippling..my lovely one..duit tak byk pun dalam tu..tapi my handbag!!!!plus my atm card,mycard and driving license..and that time I really hope perompak tu ada sivik nak pulangkan handbag or wallet yang dah dia amik duit mcm aku kena ari tu..wallet aku cicir depan rumah..wallet dipulangkan ke my mailbox but duit rm850 hilang!!!!!!!!.
Nak dijadikan cerita juga..aku trauma giler..and aku tak ingat sama ada aku lock my house door atau tak..10 minutes later,dgr pintu rumah macam ada orang buka..im really scared..my mom suruh I turun check..yerlah dgn keadaan my mom sendiri yg belum cukup kuat kaki dia lagi,takan dia nak g tgk..but I cant!!i start nangis and dok belakang pintu..bila teringat balik..what a shame..i tak pernah melalui saat trauma sampai macam tu sekali..disebabkan we not sure samade perompak masuk rumah atau tak..kitorang terus call police..sb dalam masa yg sama teringat juga kat kes ada perompak masuk rumah lepas dia ragut handbag..sebab dlm handbag tu ada kunci rumah n alamat based on IC..lucky no one inside..maybe it just bayangan trauma aku..

But thanx to ALLAH..aku tetiba terfikir if ms incident tu aku melawan or maybe I react like lock my front door(my gen2 sometimes blur..tetiba tak leh auto lock)..mungkin perompak tu akan guna kekerasan or balas dendam balik if dia tak dapat apa yg dia nak..
Ia juga satu lesson or education utk my family..at least now we know..macamaner taktik dia..selama nie asyik dgr cerita org jer..dia masuk rumah n buka pintu kereta macam org biasa..dan lari keluar dari kawasan incident pun dgn lagak biasa..sebab tu orang lain takan tahu yg dia tgh buat jahat..kawasan rumah I depan kedai pun dia berani buat..memang he’s pro..tapi polis dah dapat agak gerak geri dia..i believe in PDRM..
“satu hari nanti ko akan tertangkap..kalau pernah seprti yg aku rasa yg ko adalah perompak melayu..malunya aku utk mengaku ko adalah sebangsa denganku!!eloknya ko sebangsa dgn setan!!!””

No comments: